2015年6月25日 星期四

TwistedFate 逆命 中英翻譯

TwistedFate 逆命 中英翻譯
1. Lady Luck is smilin'.
  幸運女神在微笑。
 
2. Pick a card.
  抽一張卡
 
3. All or nothin'.
  全押還是放棄
 
4. I never bluff.
  我不會虛張聲勢
 
5. Let's raise the stakes.
  讓我們提高賭注吧
 
6. Looks like trouble.
  看起來很糟喔
 
7. Let it ride.
  任逍遙 (這是一種撲克玩法)
 
8. I got this.
  我知道了
 
9. Nobody touches the hat.
  我走位超好 (原譯:沒有人能碰到帽子)
 
10. I reckon.
  我推算一下
 
11. Doin' it.
  做吧
 
12. Deal 'em.
  發牌
 
13. It's all in the cards.
  一切都在牌中
 
14. Just the luck of the draw.
  只是神抽了一下
 
15. It's my lucky day.
  這是我的幸運日
 
16. Don't mind if I do.
  不要介懷我做的事
 
17. I'm one of a kind.
  我是其中一種
 
18. Always on the run.
  我還在走
 
19. Lookin' good.
  還不錯
 
20. Charmed, I'm sure.
  我肯定你被迷惑了
 
21. Never lost a fair game... or played one.
  永遠都沒輸過一場公平比賽 也沒賽過一次
 
22. Cheater's just a fancy word for winner.
  老千這字只是贏家的另一種華麗代名詞
 
23. Only two Jokers in the deck, and I get dealt you.
  牌堆上有兩隻小丑(鬼牌),這是我的發給你的小丑(鬼牌) 暗諭我知道你的一切
 
24. Only a fool plays the hand he's dealt.
  只有笨蛋才玩他自己發的手牌
 
25. Feelin' blue.
  吃藍吧
 
26. Eyes open.
  注意四周
 
27. Clear as day.
  一清二楚
 
28. Andale, heheheh...
  安戴爾(一種舞步) , 哈哈....
 
29. Giddy up! Heheheh...
  頭暈吧! 哈哈.....
 
30. It ain't luck, it's Destiny.
  這可不是好運而已 這是命運
 
31. No fightin' Destiny.
  不要違抗宿命
 
32. I'm already gone.
  我已經去了
 
33. I'm gone.
  我去了(因為他用傳的 所以不是going 而是 gone)
 
34. Gotta hit the trail.
  在擊殺他們的路線上
 
35. Shinin' gold.
  閃爍的金牌
 
36. Hold it, partner.
  拿著,伙伴(大叔)
 
37. Lucky them.
  他們很幸運(吃金牌)
 
38. Dead in his tracks.
  自討其亡
 
39. Tough luck Malcolm.
  爛運氣呀,麥爾坎
 
40. Simmer down hotshot.
  熱鍋上的螞蟻
 
41. Blood red.
  血色的紅
 
42. Seein' red.
  看紅了(血)
 
43. Thorned rose.
  有刺的薔薇
 

沒有留言:

張貼留言