2015年6月25日 星期四

Karma 卡瑪 中英翻譯

Karma 卡瑪 中英翻譯
1. Always trust your spirit.
  總是信任你的靈魂
 
2. None will question our resolve.
  沒有任何問題我們解決不了 (沒有任何人懷疑我們的決心)
 
3. To conquer one's self is to conquer all.
  征服自己就是征服一切 (念:康特)
 
4. Now we prove our courage.
  現在我們證明我們的勇氣
 
5. There is wisdom in war.
  存有智慧的戰爭
 
6. Never become a monster to defeat one.
  決不被怪物擊敗
 
7. Ionia speaks through me.
  艾歐尼亞透過我說話
 
8. Indecision is failure.
  優柔寡斷是失敗的 (decision 決定)
 
9. By force of will.
  意志的力量
 
10. Act with conviction.
  行動透過信念
 
11. Peace, no matter the cost.
  和平,不計代價
 
12. We must all make our choices.
  我們必須實踐我們的選擇
 
13. Never again will I sit idle.
  我決不會再坐視不管 (idle = 空閒)
 
14. I have seen two paths and made another between.
  我看到兩條路(選擇)並且達成其中一條
 
15. My spirit is an unquenchable fire.
  我的靈魂是無法停息燃燒
 
16. Heart and mind as one.
  心臟和意念為一體
 
17. As Ionia changes, so must I.
  當艾歐尼亞變化,我必須行動
 
18. Challenge what you know.
  挑戰你所知的
 
19. Never fear change.
  從不畏懼改變
 
20. The answer lies within.
  答案在謊言背後
 
21. We have learned as much as we have suffered.
  我們透過遭遇學習到很多
 
22. You know what they say... Karma always catches up to you.
  你知道他們說...卡瑪總是追趕上你 (我總是在你背後)
 
23. I know your spirit, but I must stop your heart.
  我知道你的靈魂,但我必須停止你的心臟
 
24. If you desire peace, you must prepare for war!
  如果你渴望和平,你必須準備戰爭
 
25. An ideal is nothing... until you fight for it.
  一個想法什麼的...直到你開戰它
 
26. Peace!
  和平
 
27. Never falter.
  從不顫抖
 
28. Focus!
  焦點
 
29. ???
  !@#$%^& (不知道的語言)
 
30. ???
  !@#$%^& (不知道的語言)
 
31. ???
  !@#$%^& (不知道的語言)
 

1 則留言: